مواردی که در این مطلب می‌خوانید

پاسپورت دوم یا تابعیت دوم چیست؟

اخذ تابعیت دوم دربین بسیاری از افراد و خانواده های ثروتمند به موضوعی محبوب و مهم تبدیل شده است. بسیاری از این افراد برای استفاده از مزایای سفر بدون ویزا جهت تفریح، تجارت، سرمایه گذاری و به دست آوردن امنیت اقتصادی بیشتر به دلیل شرایط اقتصادی بی ثبات و همچنین تحصیل خود و فرزندانشان در اروپا اخذ تابعیت پاسپورت دوم کشوری قدرتمند مانند دومینیکا را انتخاب می کنند.

با وجود اینکه هر کدام از متقاضیان اهداف خود را دنبال می کنند، ما میتوانیم از طریق گرفتن تابعیت دوم به روش دریافت پاسپورت دومینیکا راه حلی برای رفع نیازهای مشتریان خود پیش رو بگذاریم تا از مزایای شهروندی و پاسپورت دومینیکا بهره مند شوند.

تابعیت دوم

تابعیت مضاعف هنگامی است که یک فرد تابعیت و پاسپورت دوم کشور را به طور همزمان داشته باشد، یعنی دو گذرنامه یا پاسپورت را دارا باشد . این به طور کلی بسته به قانون مهاجرت کشور مربوطه، سیاست های تابعیت دوگانه و توافقات داخلی با یک کشور دیگر امکان پذیر می باشد.

مشاوره رایگان تابعیت دومینیکا

دومینیکا ویژن همراه شماست تا مسیر دریافت تابعیت دومینیکا  را راحت طی کنید

مزایای پاسپورت دوم

پاسپورت دوم حکم شناسنامه دوم شمارا دارد و با استفاده از آن می توانید در کشور دوم برای خود حساب بانکی راه اندازی کنید و با دریافت پاسپورت دوم از امکانات یک شهروند عادی بهره مند شوید.

تابعیت دوم به شما آزادی زندگی، کار و حرکت بدون محدودیت زیاد در کشور دوم دارای تابعیت را می دهد. در صورتی که تابعیت یکی ازکشورهای اتحادیه اروپا به دست آورید، شما می توانید در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز کار، زندگی و حتی سرمایه گذاری کنید.

به عنوان یک شهروند دوگانه می توانید گذرنامه هر دو کشور را داشته باشید. و همینطور به شما اجازه ورود به هر دو کشور را می دهد و همینطور حق زندگی، کار، تحصیل و دسترسی به خدمات عمومی ارائه شده توسط دو کشور را دارید.

پاسپورت دوم

روش های اخذ تابعیت دوگانه

برای دریافت پاسپورت دوم یا تابعیت دوم راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید از طریق سرمایه گذاری در بعضی از کشورها و ازدواج ، تابعیت دوم یک کشور را کسب نمایید که بهترین مثال اخذ پاسپورت دومینیکا از این روش است. این دو روش از مهم ترین طرق دریافت پاسپورت دوم است.

دریافت پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت راه های مختلفی دارد، افرادی هستند که شرایط کار کردن در کشورهای خارجی را ندارند و از طرفی دیگر تمایل به درس خواندن نیز ندارند، از این رو افراد واجد شرایط گفته شده روش سرمایه گذاری را انتخاب می کنند.

یکی از راه های سرمایه گذاری، خرید پاسپورت یا تابعیت دومینیکا به روش سرمایه گذاری است. به طور کلی سرمایه گذاری در کشور دومینیکا به دو شکل امکان پذیر است و انجام می شود. سرمایه گذاری از طریق اهدای پول یا (Donation) و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک. همچنین سرمایه گذاری یا از طریق کمک مالی به دولت و یا از روش خرید املاک مورد تایید دولت می باشد.

این برنامه که به عنوان شهروندی اقتصادی شناخته شده است، پروسه ای بسیار راحت و ساده دارد. تابعیت و پاسپورت اعطا شده از طریق سرمایه گذاری مادام العمر می باشد و افراد از تمام حقوق شهروندی بهره مند خواهند شد.

تابعیت دوم از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های گرفتن تابعیت دوم، ازدواج با فردی است که دارای شهروندی و تابعیت آن کشوراست. اکثر کشورها مانند فرانسه، کانادا، ایالات متحده و ایرلند از  این قوانین پیروی می کنند.

به هر حال توصیه نمی شود که فقط به خاطر گرفتن پاسپورت ازدواج کنید، چون در صورتی که دولت از این موضوع باخبر شود شما دچار دردسر خواهید شد.

کشورهایی که به آسانی پاسپورت دوم می‌دهند

  • اسپانیا
  • پرتغال
  • سنت لوسیا
  • سنت کیتس
  • دومینیکا
در این قسمت ما قصد داریم تا شما عزیزان را با کشورهایی که پاسپورت دوم میدهند و برنامه شهروندی دارند مانند کشور دومینیکا آشنا کنیم و همینطور دلایل دریافت تابعیت دوم توسط متقاضیان را بررسی کنیم.
کشورهای پاسپورت دوم

این نکته حائز اهمیت است که در حال حاضر دومینیکا به عنوان یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین کشورها برای گرفتن پاسپورت دوم در بین تمام کشورهای دیگر شناخنه می‌شود.

دلیل گرفتن اقامت و پاسپورت دومینیکا ، زندگی و اقامت در کشور دومینیکا نیست، بلکه بدست آوردن پاسپورت کشوری است که به شما اجازه سفر کردن و مسافرت به بسیاری از کشورها را بدون نیاز به گرفتن ویزا می دهد.

همچنین تابعیت، پاسپورت دومینیکا و شهروندی مادام العمر این کشور قابل انتقال به نسل های آینده می باشد.

سوالات متداول پاسپورت دوم

این امکان وجود دارد که فردی تابعیت ایران و تابعیت کشور دیگری را همزمان دارا باشد. در این شرایط، کشور ایران افراد دوتابعیتی یا دارای تابعیت مضاعف را فقط شهروند ایران می داند و کلیه حقوق و وظایف شهروندی را برای آنها قائل است. بنابراین ممنوعیت خاصی برای دریافت تابعیت دوم یا پاسپورت دوم برای ایرانی ها وجود ندارد.

بله، پاسپورت دوم حکم شناسنامه دوم شما را دارد و با استفاده از آن می توانید در کشور دوم برای خود حساب بانکی راه اندازی کنید و با دریافت پاسپورت دوم از امکانات یک شهروند عادی بهره مند شوید.

حداقل هزینه لازم برای دریافت تابعیت یا پاسپورت برای یک نفر 100,000 دلار است. البته این مبلغ با توجه به قوانین کشور مورد نظر و همینطور بسته به تعداد فرزندان و افراد وابسته ممکن است تغییر کند.